Veelgestelde vragen
donderdag 26 maart 2020
Gaan de spreekuren op het gemeentehuis of bij de wijkteams door?
- Nee, op dit moment zijn er geen spreekuren. U kunt ons iedere werkdag van 8.30 uur tot 17.00 uur bereiken via 088 62 62 777. U kunt ook mailen naar info@kbnl.nl. Of kijk op onze website (kredietbanknederland.nl), waar u ook met ons kunt chatten.
Kan ik op één van uw kantoren langskomen?
- We zijn gesloten voor bezoekers. U kunt telefonisch of middels videobellen onze medewerkers spreken en afspraken maken.
Kan ik één van uw medewerkers persoonlijk spreken?
- We hebben geen persoonlijk contact en werken waar mogelijk thuis. We blijven voor u bereikbaar. U kunt ons bellen, e-mailen of chatten via onze website. Ook zijn gesprekken via Skype, FaceTime of onze digitale spreekkamer mogelijk.
Ik moet binnenkort naar de rechtbank. Gaat één van uw medewerkers met mij mee?
- Nee, de Wsnp zittingen gaan niet door. Voor meer informatie kijkt u op rechtspraak.nl.
Ontvang ik mijn leefgeld (of weekgeld?) nog wel op tijd?
- Onze dienstverlening gaat door zoals u van ons gewend bent. Op iedere afdeling zijn voldoende medewerkers aanwezig of thuis aan het werk om hiervoor te zorgen.
Er wordt mij gevraagd in de supermarkt met pin te betalen. Hoe houd ik dan overzicht?
- U kunt de bonnetjes van uw aankopen bewaren om overzicht te houden. Ook met internetbankieren ziet u hoeveel u die week al heeft uitgegeven. Waar mogelijk gebruikt u de zelfscanners in de supermarkt. U ziet dan tijdens het boodschappen doen al het eindbedrag staan.
De kleinere buurtsupers, markten en toko’s etc ) verkopen sommige versproducten en vlees voor een goedkopere prijs dan de grotere supermarkten. Zo haalt u meer uit uw budget.
Gaat het huisbezoek nog gewoon door?
- Nee, tot ten minste 6 april mijden wij ieder persoonlijk contact. Wij zijn bereikbaar via telefoon, e-mail of chat op onze website. Ook zijn gesprekken via Skype, FaceTime of onze digitale spreekkamer mogelijk.
Met mijn telefoon kan ik niet Skypen of FaceTimen, hoe kom ik dan met uw medewerker in contact?
- Bellen, e-mailen of de chat via onze website is altijd een goede optie.
Ik moet nog een paar handtekeningen onder formulieren zetten. Nu de afspraak met uw medewerker is verzet maak ik me zorgen of we alles nog wel op tijd geregeld krijgen.
- Samen met onze medewerker zoeken we een oplossing voor u. Contracten en formulieren sturen we bijvoorbeeld op, die u dan na ondertekening naar ons terugstuurt. Wij zorgen voor een retourenveloppe.
Tot hoelang duren deze maatregelen?
- Wij volgen de landelijke richtlijnen. Deze maatregelen duren in ieder geval tot 6 april.
Als ik u een brief stuur. Wordt deze dan nog wel op tijd gelezen?
- Onze medewerkers op kantoor zorgen ervoor dat we uw brieven op tijd in behandeling nemen.
Zijn jullie nog wel telefonisch bereikbaar?
- U kunt contact opnemen via ons algemene telefoonnummer of rechtstreeks met een medewerker. Wij zorgen ervoor dat ook de medewerker die thuis werkt goed bereikbaar blijft.


